• Кредити
      • Ипотечни кредити
      • Сравнение на оферти
      • Каталог
      • Бързи ипотечени кредити
      • Кредитна консултация
      • Потребителски кредити
      • Сравнение на оферти
      • Каталог
      • авто кредити и лизинги
      • Студентски кредити
      • Бързи кредити
      • Сравнение на оферти
      • Бързи бизнес кредити
      • Бързи ипотечени кредити
      • Съвети
  • Картови продукти
  • Спестявания
      • Ипотечни кредити
      • Сравнение на оферти
      • Каталог
      • Бързи ипотечени кредити
      • Кредитна консултация
      • Потребителски кредити
      • Сравнение на оферти
      • Каталог
      • авто кредити и лизинги
      • Студентски кредити
      • Ипотечни кредити
      • Сравнение на оферти
      • Бързи бизнес кредити
      • Бързи ипотечени кредити
      • Съвети
  • Застраховки
  • Калкулатори
  • Новини и съвети
  • Почивки
Добре дошли! За да се възползвате от всички функции, моля Вход или Регистрация.
  • Форум
  • Активни теми
  • Търси
  • Вход
  • Регистрация
РЕКЛАМА

Известие

Icon
Error

OK


РЕКЛАМА
Форум MoitePari.bg  »  КАРТИ  »  Дебитни карти  »  Източена дебитна карта Visa Electron
Източена дебитна карта Visa Electron
Сподели
  • LinkBack Topic URL LinkBack Topic URL
  • Retweet тази тема Retweet тази тема
  • Сподели темата в Google+ Сподели темата в Google+
  • Харесай тази тема Харесай тази тема
  • Share on Facebook Share on Facebook
  • Digg this Topic Digg this Topic
  • Reddit this Topic Reddit this Topic
  • Share on Tumblr Share on Tumblr
Опции
  • Следи тази тема Следи тази тема
  • Принтирай тази тема Принтирай тази тема
Изглед
  • » Всички отговори са отворени
  • Списък с всички отговори
Отиди на последния отговор Отиди на първото непрочетено
Предишна тема Следваща тема
ilik123  
#1 Публикувано : 30 ноември 2017 г. 14:49:31(UTC)
ilik123

Ранк: Новак

Репутация:

Групи: Registered
Присъединен : 30.11.2017 г.(UTC)
Публикации: 2
Bulgaria

РЕКЛАМА
Клиент съм на Банка Пиреос от 2010г., като създадох сметката си, за да ми превеждат по нея майчинство, детски и обезщетения за болнични. Бе ми предоставена и дебитна карта VISA Electron, като към онзи момент нямаше опция за СМС известяване. Такова не ми е предлагано никога до настоящия момент. Картата използвам изключително рядко, като никога не съм я губила и винаги стои в портфейла ми. ПИН кодът е записан в паметта ми. На 27 Октомври 2017г получих телефонно обаждане от служител на Банка Пиреос. Той ме уведоми, че Търговец, към когото има извършено плащане с две транзакции от моята сметка на 25 Октомври 2017г, в 21:46 и в 21:53 часа, се е усъмнил в тях и поиска да потвърдя дали са извършени от мен. Аз, потресена, отговорих категорично отрицателно, защото такива преводи никога не съм извършвала. Служителят на Банката ми предложи да блокират дебитната ми карта и да ми преиздадат нова, на което разбира се се съгласих веднага. На 29 Октомври 2017г (неделя) проверих, че парите все още не са ми възстановени в сметката и се обадих на телефон на Пиреос Банк, за да попитам защо. Служителят, който ми вдигна потвърди, че картата ми е блокирана, но ми съобщи, че парите вече били осчетоводени и не можело веднага да ми ги възстановят. Трябвало да посетя офис на Банка Пиреос, където да пусна Опровержение за извършените преводи. На следващия ден посетих близкия ми Клон на Пиреос Банк и попълних предложените ми стандартни бланки за това. В тях упоменах, че Търговецът е открил съмнителни преводи, уведомил служителите на Пиреос Банк и поискал да потвърдя, дали са извършени от мен и което аз отрекох. Заявих, че не съм предлагала и давала никога картата си на никого. Че ПИН-кодът ми не е записан никъде. Служителите, които приеха жалбата-опровержение ми казаха, че щом инициативата е била в Търговецът, вероятно разследването ще отнеме малко време и ще ми възстановят изтеглените пари бързо. Но все пак срокът бил 45 дни и трябва да чакам телефонно позвъняване за решението. На 23 Ноември 2017г, служител на Пиреос Банк ми съобщи, че са получили отговор на Оспорването на транзакциите от сметката ми, който отговор гласи, че ТРАНЗАКЦИИТЕ СА НАПРАВЕНИ ОТ ПОТРЕБИТЕЛ С РЕГИСТРИРАН С ИМЕНА КАЛИН РАНГЕЛОВ ДЕНЕВ, ЕГН:880510XXX, за зареждане на вируална дебитна карта и няма да ми бъдат възстановени, тъй като не съм успяла "да запазя защитните характеристики на платежния инструмент" . Думите в кавички са точно цитирани от отговора им, като причина за невъзстановяването на парите ми и е цитиран чл.58, ал.2 от ЗПУПС. Останах потресена. I. Търговецът „хваща” съмнителни транзакции, иска Пиреос Банк да получи потвърждение, дали са извършени от мен. Аз категорично отричам. Осчетоводени са, но не би ли трябвало Търговецът да ги възстанови в следващия момент и кражбата да не стане факт, след като е хваната навреме??? Така ли е, никой не ми отговаря! II. Установено е от Банката, кое лице е направил транзакциите и това категорично не съм аз. Не би ли трябвало сумите от транзакцията да бъдат възстановени??? IV. Може ли един обикновен човек да се противопостави на Хакер и да е виновен, ако не успее ??? Та те разбиват национални сигурности…, разбиват пароли…, проникват къде ли не… Виновна ли съм, че съм станала жертва на Хакер и е откраднал личните ми данни...!? Всеки ден се ровя и чета. Остава у мен съмнението, че субективно са взели решението си. Днес намерих на сайта на БНБ, въпроси и отговори, свързани с платежните услуги. Ето един, който мисля, че точно ме касае: 33. Проблемът с методите за даване на съгласие от страна на картодържател за оторизиране на платежна операция - да се заложи в Рамковия договор. Например Чип-и-ПИН, секретна парола в Интернет валидно даване на съгласие ли е? Отговор: В предварителната информация, предоставяна на ползвателя на платежна услуга, която е част и от рамковия договор, е предвидено да се представи формата и реда за даване на съгласие за изпълнение на платежната операция и за оттеглянето на това съгласие, както и защитните мерки. Даването на съгласие се осъществява чрез използване на определен платежен инструмент, а този платежен инструмент има персонализирани защитни характеристики и определени процедури за правомерно използване. Дадена операция с карта не може да се счита за разрешена от картодържателя, само защото при авторизирането й е използван ПИН или индивидуална парола. Съгласно чл. 56, ал. 3 от ЗПУПС когато ползвателят на платежна услуга твърди, че не е разрешавал платежна операция, регистрираното от доставчика на платежни услуги използване на платежен инструмент не е достатъчно доказателство, че платежната операция е била разрешена от платеца или че платецът е действал чрез измама, или че умишлено или при груба небрежност не е изпълнил някое от задълженията си по чл. 53 от ЗПУПС по отношение на платежните инструменти. Вече съм пуснала жалба в Помирителната комисия за платежни спорове и чакам. но колко ще чакам и какво ще стане не знам... Вече седмица, чакам да ми завходят Жалбата и още не е завходена...
Върни се най-отгоре
  • Профил на потребителя
  • Виж всички публикации на потребителя
  • Виж благодарностите

Искате ли да се присъедините към дискусията?! Влизане във вашия Форум MoitePari.bg профил във форумаили регистрация нов профил във форума. Или свържи чрез Facebook  Google

Върни се най-отгоре  
Десислава Николова  
#2 Публикувано : 01 декември 2017 г. 15:47:14(UTC)
Десислава Николова

Ранк: Администратор

Репутация:

Групи: Registered, Administrators, Moderators
Присъединен : 22.7.2016 г.(UTC)
Публикации: 52

Благодарност: 32 пъти
Имаш 11 благодарности (сърца) за 9 публикация (и)
Здравейте, В тези спорове понякога наистина е много трудно да се докаже, че ползвателя на елестронния платежен инструмент, с който е станала злоупотребата е положил нужните усилия и е запазил повертителната информация за картата. Вие питате защо банката отказва да възстанови сумите при положение, че са осъществили контакт с Вас и сте заявили, че конкретните траксакции не са извършени от Вас. Позвъняването, което сте получили от банката е стандартна процедура, която се извършва от отдела, който следи тези операции. При някакви съмнителни действия те се свързват с картодържателя и ако има нещо нередно - блокират картата. Това се прави с цел да се възпрепятства по-нататъшно източване на суми от картата. Важно е по-нататъшното разследване какво ще установи. Правилно сте се обърнали към Помирителната комисия за платежни спорове. За да разгледа Вашия случай е нужно да сте се обърнали първо към банката, а Вие сте го направили. По-долу Ви копирам от сайта на БНБ сроковете, с който е анагжирана тази комисия. Срокове и последици от помирителното производство Комисията разглежда спора в срок до два месеца след получаване на всички документи, становища и събиране на доказателства. При случаи с фактическа или правна сложност, Комисията може да реши да удължи срока за решаване на спора с още 15 работни дни. Процедурата завършва с изготвянето на помирително предложение от Комисията. В 10-дневен срок след получаване на помирителното предложение страните трябва да отправят до председателя на Комисията писмено изявление, дали го приемат, или отхвърлят. Помирителното предложение трябва да се приеме или отхвърли от всяка от страните изрично, безусловно и изцяло. Наличието на допълнителни уговорки или резерви в писменото изявление или липсата на такова в указания срок Комисията третира като отхвърляне на помирителното предложение от съответната страна по спора. Помирителното предложение не изключва възможността за защита по съдебен ред. Желая Ви успех и се надявам, че ще има щастлива развръзка на Вашия казус. Ще очакваме тук да го споделите, за да сте от полза и на други, попаднали във Вашата ситуация. Поздрави,
Десислава Николова Финансов анализатор Е. desislava@moitepari.bg
Върни се най-отгоре
  • Профил на потребителя
  • Виж всички публикации на потребителя
  • Виж благодарностите
ilik123  
#3 Публикувано : 01 декември 2017 г. 16:13:01(UTC)
ilik123

Ранк: Новак

Репутация:

Групи: Registered
Присъединен : 30.11.2017 г.(UTC)
Публикации: 2
Bulgaria

Благодаря Ви много за включването! Разбирам, значи, че решението на разследвалите спорните транзакции, е чисто субективно! Защото случаи протекли по абсолютно идентичен начин (начетох се на пострадали тези дни!) ,решенията варират от напълно възстановяване, до отказ за възстановяване, вкл. и третия вариант, възстановяване изтеглената сума -300лв. Някак не звучи нормално! Да, подготвена съм и за третата стъпка-съдебен ред, но искрено се надявам да не достигам до нея! Ще пиша, разбира се, всяка стъпка, по която преминавам :)

Редактирано от потребител 01 декември 2017 г. 16:23:30(UTC)  | Причина: Не е посочена

Върни се най-отгоре
  • Профил на потребителя
  • Виж всички публикации на потребителя
  • Виж благодарностите
Десислава Николова  
#4 Публикувано : 01 декември 2017 г. 16:45:08(UTC)
Десислава Николова

Ранк: Администратор

Репутация:

Групи: Registered, Administrators, Moderators
Присъединен : 22.7.2016 г.(UTC)
Публикации: 52

Благодарност: 32 пъти
Имаш 11 благодарности (сърца) за 9 публикация (и)
Привет, Спомням си, че преди по-малко от година имаше подобен на Вашия случай във форума. Вижте как се разреши казуса тогава: http://forum.moitepari.b...olzvane-na-debitna-karta Поздрави :)
Десислава Николова Финансов анализатор Е. desislava@moitepari.bg
Върни се най-отгоре
  • Профил на потребителя
  • Виж всички публикации на потребителя
  • Виж благодарностите
Потребители разглеждащи тази тема
Guest
Форум MoitePari.bg  »  КАРТИ  »  Дебитни карти  »  Източена дебитна карта Visa Electron
Прескочи форума  
 Легенда и достъп до страницата...
Вие не можете да публикувате нови теми в този форум
Вие не можете да отговоряте на теми в този форум
Вие не можете да триете Ваши публикации в този форум
Вие не можете да редактирате Ваши публикации в този форум
Вие не можете да създавате анкети в този форум
Вие не можете да глаусвате в анкети, в този форум