• Кредити
      • Ипотечни кредити
      • Сравнение на оферти
      • Каталог
      • Бързи ипотечени кредити
      • Кредитна консултация
      • Потребителски кредити
      • Сравнение на оферти
      • Каталог
      • авто кредити и лизинги
      • Студентски кредити
      • Бързи кредити
      • Сравнение на оферти
      • Бързи бизнес кредити
      • Бързи ипотечени кредити
      • Съвети
  • Картови продукти
  • Спестявания
      • Ипотечни кредити
      • Сравнение на оферти
      • Каталог
      • Бързи ипотечени кредити
      • Кредитна консултация
      • Потребителски кредити
      • Сравнение на оферти
      • Каталог
      • авто кредити и лизинги
      • Студентски кредити
      • Ипотечни кредити
      • Сравнение на оферти
      • Бързи бизнес кредити
      • Бързи ипотечени кредити
      • Съвети
  • Застраховки
  • Калкулатори
  • Новини и съвети
  • Почивки
Добре дошли! За да се възползвате от всички функции, моля Вход или Регистрация.
  • Форум
  • Активни теми
  • Търси
  • Вход
  • Регистрация
РЕКЛАМА

Известие

Icon
Error

OK


РЕКЛАМА
Форум MoitePari.bg  »  КАРТИ  »  Кредитни карти  »  Кредитът на картата ми е обявен като необслужван въпреки че съм си плащал редовно вноските.
Кредитът на картата ми е обявен като необслужван въпреки че съм си плащал редовно вноските.
Сподели
  • LinkBack Topic URL LinkBack Topic URL
  • Retweet тази тема Retweet тази тема
  • Сподели темата в Google+ Сподели темата в Google+
  • Харесай тази тема Харесай тази тема
  • Share on Facebook Share on Facebook
  • Digg this Topic Digg this Topic
  • Reddit this Topic Reddit this Topic
  • Share on Tumblr Share on Tumblr
Опции
  • Следи тази тема Следи тази тема
  • Принтирай тази тема Принтирай тази тема
Изглед
  • » Всички отговори са отворени
  • Списък с всички отговори
Отиди на последния отговор Отиди на първото непрочетено
Предишна тема Следваща тема
Danielyt  
#1 Публикувано : 15 ноември 2016 г. 14:21:05(UTC)
Danielyt

Ранк: Новак

Репутация:

Групи: Registered
Присъединен : 15.11.2016 г.(UTC)
Публикации: 4
Bulgaria
Място: София

РЕКЛАМА
Имам кредитна карта на Райфайзен банк. Реших да проверя в централния кредитен регистър кредитната си задлъжнялост. Към момента кредитът ми от Райфазен банк е със статус редовен, но е имало месеци, в които е бил под наблюдение, необслужван и след това е бил обявен като загуба. Не съм получавал никакви известия от банката, нито пък ми е била блокирана картата. Винаги съм си плащал редовно вноските. Според договора ми (рамковата му версия, може да се изтегли от сайта на банката) съм длъжен да плащам Минимална Погасителна Вноска (МПВ), което съм и правил. Имало е месеци, в които не съм изплащал цялата усвоена част от кредитния си лимит, но винаги съм си плащал МПВ и съм плащал лихва върху усвоената но непогасена част от кредита съгласно условията на договора ми. Точно в тези месеци статусът на кредита ми е бил поставен под наблюдение, след това необслужван и накрая като загуба. В договора ми никъде не пише, че съм длъжен да погася веднага цялата усвоена сума. Изрично пише, че съм длъжен да плащам МПВ и лихва върху останалата усвоена част. Доколкото знам необсужван кредит е такъв, който има нарушения на условията по него в рамките на 92-181. Кое условие от договора съм нарушил? Защо като съм го нарушил банката не ме е уведомила, че съм го нарушил, при условие, че е обявила кредита като загуба? Мога ли да обжалвам кредитната си задлъжнялост?
Върни се най-отгоре
  • Профил на потребителя
  • Виж всички публикации на потребителя
  • Виж благодарностите

Искате ли да се присъедините към дискусията?! Влизане във вашия Форум MoitePari.bg профил във форумаили регистрация нов профил във форума. Или свържи чрез Facebook  Google

Върни се най-отгоре  
Десислава Николова  
#2 Публикувано : 17 ноември 2016 г. 12:15:23(UTC)
Десислава Николова

Ранк: Администратор

Репутация:

Групи: Registered, Administrators, Moderators
Присъединен : 22.7.2016 г.(UTC)
Публикации: 52

Благодарност: 32 пъти
Имаш 11 благодарности (сърца) за 9 публикация (и)
Здравейте, За съжаление в тази ситуация можем само да гадаем какви са причините, поради които задължението Ви излиза като просрочено в регистъра. Единственото, което можем да Ви посъветваме е да посетите клон на банката, в който да поискате да Ви бъде направена справка за движение на сумите, за да се установи на какво се дължи просрочието. Поздрави,
Десислава Николова Финансов анализатор Е. desislava@moitepari.bg
Върни се най-отгоре
  • Профил на потребителя
  • Виж всички публикации на потребителя
  • Виж благодарностите
rossi_deneva  
#3 Публикувано : 17 ноември 2016 г. 21:47:08(UTC)
rossi_deneva

Ранк: CMS_Users

Репутация:

Групи: Registered
Присъединен : 17.10.2016 г.(UTC)
Публикации: 13
Bulgaria

Имаш 7 благодарности (сърца) за 4 публикация (и)
Направете си писмено искане към банката с подробна информация за движението по сметката ви. Има случаи, в които минималната вноска не покрива лихвите по кредитната карта, възможно да са ви начислили и др.такси, надхвърлен лимит, годишна такса за обслужване и т.н. Ако след справката в банката констатирате несъответствия имате право да отправите писмено искане към банката за коригиране на информацията в кредитния регистър на БНБ. Направете си и онлайн банкиране. Така ще може да следите ежедневно какво се случва с парите по сметките ви и не е необходимо да чакате банката да ви информира.

Редактирано от потребител 17 ноември 2016 г. 21:58:45(UTC)  | Причина: Не е посочена

Върни се най-отгоре
  • Профил на потребителя
  • Виж всички публикации на потребителя
  • Виж благодарностите
Danielyt  
#4 Публикувано : 17 ноември 2016 г. 22:49:32(UTC)
Danielyt

Ранк: Новак

Репутация:

Групи: Registered
Присъединен : 15.11.2016 г.(UTC)
Публикации: 4
Bulgaria
Място: София

Имам онлайн банкиране и там се виждат всичките движения по сметката ми още от самото издаване на картата. Пише колко ми е била лихвата за всеки месец и ги има всичките ми месечни вноски. Всичко изглежда ОК. Ходих до банката и ми дадоха да напиша едно заявление, в което казах, че не съм съгласен със справката от централния кредитен регистър и искам да се коригира, приложих копие от справката. Чакам развитие.
Върни се най-отгоре
  • Профил на потребителя
  • Виж всички публикации на потребителя
  • Виж благодарностите
Danielyt  
#5 Публикувано : 01 март 2017 г. 18:27:10(UTC)
Danielyt

Ранк: Новак

Репутация:

Групи: Registered
Присъединен : 15.11.2016 г.(UTC)
Публикации: 4
Bulgaria
Място: София

Последно развитие по въпроса: от банката се съгласиха да ми преиздадат картата и коригират кредитната история, даже получих по имейл официално извинение. Обаче, като проверих отново в централния кредитен регистър, видях, че "просрочията" си стоят с тази разлика, че пише, че са коригирани и просрочената сума е нула, а преди пишеше сумата, която съм използвал от кредитния си лимит през съответния месец. Какво да правя сега? Познати ми казаха да се обърна към БНБ да притиснат банката да ги премахне.
Върни се най-отгоре
  • Профил на потребителя
  • Виж всички публикации на потребителя
  • Виж благодарностите
РЕКЛАМА
goblenka  
#6 Публикувано : 02 март 2017 г. 7:00:43(UTC)
goblenka

Ранк: Advanced Member

Репутация:

Групи: Registered, CMS_Users
Присъединен : 16.9.2016 г.(UTC)
Публикации: 280
Място: България

Благодарност: 3 пъти
Имаш 24 благодарности (сърца) за 20 публикация (и)
Здравейте! Има две дати в месеца, на които се обновява статусът на клиентите. Мисля, че сте проверили преди тези дати.За жалост не ги помня. В момента е видна информацията, на чиято база трябва да се промени статусът Ви.. Проверете пак, но да кажем, към средата на месеца. Ако някой знае датите, нека ги каже, за улеснение.
Върни се най-отгоре
  • Профил на потребителя
  • Виж всички публикации на потребителя
  • Виж благодарностите
Десислава Николова  
#7 Публикувано : 02 март 2017 г. 10:38:30(UTC)
Десислава Николова

Ранк: Администратор

Репутация:

Групи: Registered, Administrators, Moderators
Присъединен : 22.7.2016 г.(UTC)
Публикации: 52

Благодарност: 32 пъти
Имаш 11 благодарности (сърца) за 9 публикация (и)
Здравейте, Според условията на Наредба No22 на БНБ за Централен кредитен регистър - чл. 19 (6) (Изм. – ДВ, бр. 31 от 2012 г., в сила от 30 април 2012 г.) Централният кредитен регистър обобщава информацията за общата кредитна задлъжнялост на клиентите ежемесечно до 20-о число на месеца, следващ отчетния месец, и я предоставя в електронен вид на институциите по чл. 4. В този ред на мисли информацията за предходния месец е видима след 20-то число от месеца. В тази наредба също така много ясно е описан начинът, по който се извършват корекции в регистъра. Отново ще цитирам частта от наредбата, която Ви касае: Чл. 24. (1) (Изм. – ДВ, бр. 31 от 2012 г., в сила от 30 април 2012 г.) Когато лице установи, че съдържащата се за него информация в Централния кредитен регистър е неточна, то има право да подаде писмено заявление до институцията по чл. 4, която я е подала към регистъра, за коригиране на установена от него неточност. (2) (Изм. – ДВ, бр. 31 от 2012 г., в сила от 30 април 2012 г.) В срок до 7 работни дни от получаване на заявлението институцията по чл. 4 е длъжна да го разгледа и да даде писмен отговор до заявителя. (3) (Изм. – ДВ, бр. 31 от 2012 г., в сила от 30 април 2012 г.) Ако искането е основателно, институцията по чл. 4 извършва корекцията и подава коригираните данни към информационната система на Централния кредитен регистър в срока и по реда на чл. 10, ал. 3. Това означава, че в срок до 5 работни дни банката има задължение да подаде информация за изменението към регистъра. (5) (Изм. – ДВ, бр. 31 от 2012 г., в сила от 30 април 2012 г.) Институцията по чл. 4 не събира такса за разглеждане на заявлението по ал. 1. Поздрави,
Десислава Николова Финансов анализатор Е. desislava@moitepari.bg
Върни се най-отгоре
  • Профил на потребителя
  • Виж всички публикации на потребителя
  • Виж благодарностите
Danielyt  
#8 Публикувано : 02 март 2017 г. 10:47:25(UTC)
Danielyt

Ранк: Новак

Репутация:

Групи: Registered
Присъединен : 15.11.2016 г.(UTC)
Публикации: 4
Bulgaria
Място: София

Това се случи още през декември. Изрично ги попитах кога ще мога да проверя дали корекциите са направени, те ми казаха след 15 декември. Направих справката на 28 декември.
Върни се най-отгоре
  • Профил на потребителя
  • Виж всички публикации на потребителя
  • Виж благодарностите
Oleg  
#9 Публикувано : 07 март 2017 г. 12:14:09(UTC)
Oleg

Ранк: CMS_Users

Репутация:

Групи: Registered, Administrators
Присъединен : 27.2.2017 г.(UTC)
Публикации: 11
Bulgaria
Място: София

Ако аз бях в тази ситуация, бих изпратил жалба до БНБ като опиша с примери и извадки (скрийншоти) от онлайн банкирането подробно ситуацията и приложа копия на всички документи, с които разполагам. Не съм имал точно такъв проблем с банка, но съм имал друг вид проблеми, които биха ме накарали да постъпя по този начин. Някога водих дело срещу строителна фирма и се наложи да подкрепя някакво становище с извадка от Пощенска банка. Взех си удостоверение от съда, за да ми бъде предоставена документация по мое кандидатстване за кредит. Отидох в клон на въпросната банка, в който съм канидатства и ми поискаха такса 100 лв. Аз се възмутих, че се иска такса съизмерима с държавната такса за цялото дело още повече, че предоставям документ, че тази информация е нужна на Блгарски съд. След като получих отказ се обадих и писах до централата с оплакване към шефът на банковия клон. Получих обаждане от него и искане за лична среща , където ми беше казано, че съм му създал проблеми в София, нопонеже той бил много готин и щял да ми издаде документа безплатно. И да съм се обадил в централата за да му благодаря. И наистина получих безплатен документ, само дето овътре не фигурираше нужната ми информация - а именно хронологията на подаване на документите във времето на кандидатстване. Само пишеше, че съм кандидатствал за кредит, който не бил се реализирал по неизвестни за банката причини. Добре, че не ми потрябва въпросния документ като реално доказателство и делото приключи и без него. Но мисълта ми беше, че когато не става нещо в клон на някаква банка, то това нещо не става до край. Както в твоя случай е имало някакво "решение", което е полу- такова. Едва ли повторни опити по същия начин биха довели до нещо по-добро! Затова има регулаторни органи и БНБ в случая се явява такъв.
Върни се най-отгоре
  • Профил на потребителя
  • Виж всички публикации на потребителя
  • Виж благодарностите
Потребители разглеждащи тази тема
Guest
Форум MoitePari.bg  »  КАРТИ  »  Кредитни карти  »  Кредитът на картата ми е обявен като необслужван въпреки че съм си плащал редовно вноските.
Прескочи форума  
 Легенда и достъп до страницата...
Вие не можете да публикувате нови теми в този форум
Вие не можете да отговоряте на теми в този форум
Вие не можете да триете Ваши публикации в този форум
Вие не можете да редактирате Ваши публикации в този форум
Вие не можете да създавате анкети в този форум
Вие не можете да глаусвате в анкети, в този форум